Vakantie…

Voor veel mensen uit binnen- en buitenland een goed moment om er even tussenuit te gaan. Bijvoorbeeld een heerlijke boottocht door ons land. Een aantal mensen doet daarbij ook één van de drie havens van Genemuiden aan. Sommigen blijven slechts een nacht, anderen wat langer. Degenen die op zaterdagavond met hun boot in één van de havens liggen, worden gedurende de zomermaanden (juni, juli en augustus) bezocht door leden van verschillende kerken, om hen namens de kerken welkom te heten in Genemuiden en hen tevens uit te nodigen voor de kerkdiensten. Ook wordt een informatiepakket overhandigd, met daarin lokale toeristische informatie, evangelisatie-lectuur, waaronder het evangelie van Johannes of Lukas en een boekje met gegevens van de kerken en een overzicht van de diensten tijdens de zomermaanden. Daarnaast staat er wat praktische informatie in, zoals contactinformatie van huisartsen en tandartsen. Voor de kinderen zijn er verschillende kleurplaten beschikbaar met achterop de bijbehorende Bijbelse geschiedenis, zodat ook de kinderen in aanraking komen met het Evangelie.

Ook wordt geprobeerd een gesprek aan te knopen met de toeristen, om onder andere te spreken over Wie de Heere is en wat Zijn Woord ons te zeggen heeft. Degenen die belangstelling hebben wordt ook een complete Bijbel overhandigd.
Bootevangelisatie is een mooi, maar tegelijkertijd ook een moeilijk werk. Mooi omdat je op deze manier met mensen kunt spreken over de Heere Jezus, die je normaal niet zo snel bereikt. Maar ook moeilijk, omdat niet alle toeristen open staan voor de boodschap van zonde en genade, en soms zelfs hele andere ideeën hebben over de mensheid en de wereld en ook een compleet ander Godsbeeld hebben dan er in de Bijbel wordt getekend.

Kortom, het is boeiend en verrijkend om een of meerdere zaterdagavonden in de vakantie te mogen besteden aan het uitdragen van Gods Woord. Het is een taak die we vanuit onszelf nooit kunnen vervullen. Alleen ziende op de Heere Jezus en onder de verwachting van Zijn zegen kunnen en mogen we dit werk doen. Tot eer van God en tot uitbreiding van Zijn Koninkrijk!

De organiserende kerken zijn:

• De Christelijke Gereformeerde Kerk
  • De Gereformeerde Kerk
  • De Hersteld Hervormde Gemeente
  • De Hervormde Gemeente

De havens die bezocht worden zijn:

• De Binnen- en Buitenhaven
  • Haventje bij de Top

Data: de zaterdagen van D.V. laatste zaterdag van juni tot en met de laatste zaterdag van augustus.

Voor informatie of wanneer u een bijdrage wilt leveren aan de bootevangelisatie:

contactpersonen voor de bootevangelisatie zijn:

Danny Schurink – Evangelisatieouderling wijk I
Langestraat 181, 8281 AJ Genemuiden